Recensies

'Schuilplaats' van Frances Greenslade is een zeer ontroerende roman, met een prachtig gevoel van plaats. Ik heb nog nooit gereisd in West-Canada, maar deze auteur blaast het boek leven in met het rustieke wonder van hoge dennen, zalm en sprankelend zonlicht.

'Ana Mladic' van Clara Uson heeft me constant bezig gehouden, vanaf het moment dat ik begon tot lezen tot ver erna. Dit is voornamelijk toe te schrijven aan de geschiedenis die wordt beschreven. Het is bizar om te beseffen dat dit zich afspeelde in dezelfde wereld waarin ik opgroeide, waarin ik een zorgeloze jeugd heb gekend terwijl vele kinderen dit werd ontnomen in hetzelfde Europa. Het boek is zeker een aanrader, vooral als je geïnteresseerd bent in geschiedenis en meer wil weten over de Balkan en voormalig Joegoslavië

'Bonus Time' van Gregor Vincent  is een spannend geschreven avontuur en hoogst onderhoudend. Continu intrigerende plots omvatten grote culturele en historische maar ook financiële details die je meenemen door verschillende tijden vanaf de Tweede Wereldoorlog tot en met het heden. Toen ik eenmaal aan het boek begon, wilde ik het niet meer neerleggen, zo pakkend is het geschreven

'Londen na Middernacht van Augusto Cruz. En het blijft leuk. Na een raadselachtige start van een roman die niet is te duiden, is het een kwestie van je gewonnen geven en laten meeslepen door dit verhaal waarin alles kan en niets te gek is - bepaald geen boek waar de strakke instructies van een schrijfgoeroe in doorgalmen. Lees meer...